Diensten
Ga direct naar
Pre-incasso
RIB Incasso introduceert pre-incasso, de succesformule die uw klanten sneller laat betalen. Dé succesformule die uw klanten sneller laat betalen U wilt niet direct uw klant afschrikken met een incasso-traject, maar wel de urgentie aangeven dat de betalingstermijn is overschreden? Kies dan voor pre-incasso, de procedure waarin uw openstaande Rekening met zorg wordt geïnd. Uw debiteur wordt niet geconfronteerd met een incassoprocedure van een incassobureau maar wel aangespoord tot spoedige betaling.
Hoe werkt RIB pre-incasso?
Wij nemen uw klant over en gaan aan de slag met als doel dat uw klant niet in een Incassotraject terecht komt. Wij vermelden dat het openstaande bedrag onmiddellijk moet worden betaald om te voorkomen dat niet-betalen tot een kostbaardere incassoprocedure zal leiden.
Zo werkt het:
- Zodra wij de debiteur in ons portaal hebben belt uw RIB-casemanager vanuit uw naam
- Wij sturen direct een brief, e-mail en/of sms vanuit uw naam
- Wij blijven wijzen op de rechten en plichten van de debiteur waardoor het dossier volgens juridisch norm wordt opgebouwd.
- Uw debiteur wordt gemonitord en wij blijven intensief met hem in contact
- Wij sturen u een maandelijkse rapportage
Waarom is dit zo succesvol?
U heeft een relatie met uw klant. Door een incassotraject kunnen emoties een rol gaan spelen. Dit leidt zelden tot een goede uitkomst. RIB-incasso verstaat het vak van professioneel incasseren en treedt op als uw externe afdeling debiteurenbeheer. Onze casemanager handelt uiterst professioneel, vanuit uw naam en met professionele emotie.
En als pre-incasso niet lukt?
In het geval er toch een incassoprocedure moet volgen, sturen wij het door ons opgebouwde dossier van uw debiteur intern door voor een incassotraject. U kunt de voortgang volgen in uw rapportage.
De voordelen op een rij:
- Wij nemen zorgen over debiteurenbeheer uit handen
- Wij zijn uw externe afdeling debiteurenbeheer en handelen vanuit uw naam
- U houdt uw cashflow op orde
- Een langer incassotraject met een bewezen goed resultaat
- U wordt serieuzer genomen door strak debiteurenbeheer
Of bel ons op:
Incasso
Een incassoprocedure starten is voor veel ondernemers een grote stap. Bij RIB-incasso bent u in goede handen. Onze incassoprocedure is er op gericht niet alleen om uw factuur te incasseren, maar ook om uw relatie met uw klant te behouden. Wij zetten dat stapje extra, zodat zowel u als uw klant krijgt wat u beiden zoekt.
Onze sociaal maatschappelijke incassoprocedure zorgt dat de betalingsachterstand die uw klant heeft bij de oorzaak wordt aangepakt. Op die manier voorkomen we dat u klant in de toekomst in herhaling valt.
RIB-incasso staat voor het maatschappelijk verantwoord incasseren. Hetgeen inhoudt dat wij altijd rekening houden met iemands persoonlijke situatie. Kan een schuld niet in één keer betaald worden? Dan is er altijd ruimte voor een op maat gemaakte regeling.
Of bel ons op:
Debiteurenbeheer
Het debiteurenbeheer is een essentieel onderdeel van uw bedrijfsvoering. U wilt tenslotte tijdig betaald worden voor hetgeen u heeft geleverd. Een zichtbare trend is het uitbesteden van het debiteurenbeheer. U houdt op deze manier meer tijd over voor uw core business.
Wij zijn specialist op dit gebied door de jarenlange ervaring die wij hierin hebben. Door nauwlettend de factuurdata bij te houden weten wij snel te schakelen en kunnen wij snel actie ondernemen wanneer betalingen uitblijven. Wanneer u het wenst, kunnen wij ook op uw briefpapier namens u een herinnering versturen waardoor ook de klantenrelatie behouden zal blijven.
Of bel ons op:
Wat leer je in de training?
- Het belang en de voordelen van debiteurenbeheer;
- Verschillende credit management producten;
- De gespreksopbouw van het incassogesprek;
- Omgaan met weerstanden en smoezen;
- Effectief vragen stellen;
- Omgaan met lastig gedrag van debiteuren;
- De afronding en afsluiting van het gesprek.
Debiteurentraining
Je wilt geen renteverlies lijden en ook de cashflow moet niet in gevaar worden gebracht. Daarom wil je elk betalingsrisico uitsluiten. Logisch, maar hoe leid je een effectief en verantwoord credit management beleid en hoe verander je het betaalgedrag van je debiteuren zonder de relatie op het spel te zetten?
De telefoon is een toegankelijk en nuttig instrument om openstaande vorderingen te incasseren, maar hoe kun je je boodschap effectief overbrengen? Tijdens deze training gaan we je uitleggen hoe je op een effectieve manier je debiteuren benadert!
Of bel ons op:
Consultancy
Consulting is een tool voor het bereiken van prestatieverbeteringen, door innovatieve oplossingen aan te reiken voor problemen in de bedrijfsvoering bij cliënten. Dit door het leveren van expertise, kennis en inzicht op het gebied van strategische bedrijfsplanning, verbeteren van de operationele bedrijfsprocessen, informatietechnologie en de praktische toepasbaarheid hiervan.
Of bel ons op: