RIB Incasso proces

1. Dien uw vordering online in

Vordering uit handen geven? Middels onze RIB-webtool kunt u uw incassozaken, eventueel voorzien van extra documenten, bij ons snel en eenvoudig online indienen. U kunt uw  incassodossier 24/7 indienen en de debiteur wordt direct aangeschreven.

2. Incasso

Ons minnelijke incassotraject is intensief door de inzet van post, e-mail, sms en telefonie. Ons kantoor is bereikbaar van 08.00 tot 20.00 uur. Dit alles om zo snel mogelijk met uw debiteur in contact te komen om de reden van het uitblijven van de betaling te achterhalen én te werken aan een oplossing. U bent er zeker van dat uw debiteur op een correcte manier behandeld wordt, doordat RIB incasso trotse houder is van het Incasso Keurmerk (www.nvio.nl)

Via de RIB-webtool kunt u eenvoudig uw vordering uit handen geven en altijd realtime de status van uw vordering inzien. De online tool communiceert zeer gedetailleerd alle communicatie die tussen RIB incasso, debiteur en opdrachtgever plaatsvindt. Voor onze klanten is het mogelijk om zowel telefonisch als online te communiceren met de persoonlijke zaakbehandelaar.

3. Persoonlijk contact

Persoonlijk contact is één van de kernwaarden van RIB incasso. Elke klant van RIB incasso krijgt een persoonlijke zaakbehandelaar welke fungeert als vaste contactpersoon gedurende het gehele incassoproces. Iemand die u en uw organisatie kent en weet wat er speelt. Dit is uw aanspreekpunt voor vragen, advies en/of problemen. Dus geen lange wachttijden bij klantenservices of vragen die niet beantwoord worden!

4. Contact met debiteur

Het is ons doel om het de debiteur zo makkelijk mogelijk te maken om de betaling aan RIB incasso te verrichten of om met ons in contact te treden om bijvoorbeeld een regeling te treffen. Al onze e-mailberichten zijn voorzien van een directe iDeal-link. Tevens kan in heel Nederland contant betaald worden bij alle grenswissel- en postkantoren. Voor uw debiteuren hebben wij een website ingericht waar zij terecht kunnen voor het online indienen van een bezwaar, het aanvragen van een betalingsregeling of het achterlaten van een terugbelverzoek.