Rotterdam
RIB incasso
Ons team in Rotterdam bij RIB Incasso bestaat uit gedreven juristen en doorzetters.
Met hun inzet wordt ervoor gezorgd dat uw factuur nooit onbetaald blijft.
-
NO CURE, NO PAY
-
Minnelijke incasso
-
Gerechtelijk incasso
-
Debiteurenbeheer
RIB incasso inschakelen.
Redenen om een incassobureau in te schakelen kunnen divers zijn, waaronder:
- Succesvol incasseren
- Documentatie van een incassotraject
- Soepel verloop van een incassotraject
- Juridische bescherming
Niet-betaalde facturen kunnen ook de financiële gezondheid van uw bedrijf in gevaar brengen. Het tijdig inschakelen van een incassobureau in Maastricht kan dit voorkomen.
No cure, No pay Rotterdam
Heeft u klanten of relaties die uw rekeningen niet betalen en twijfelt u over het sturen van een aanmaning? Schakel nu incassobureau Juristu in Maastricht in. Bel ons, en wij brengen u in contact met de debiteur. Onze ervaren medewerkers garanderen een hoog succespercentage en blijvende kwaliteit. Wij werken met een no cure no pay aanpak, wat betekent dat ongeïncasseerde facturen geen onnodige kosten met zich meebrengen. Deze aanpak zorgt er ook voor dat we binnen het minnelijke traject snel duidelijkheid kunnen geven over het lopende incassotraject.
Debiteurenbeheer software
Met RIB Incasso’s debiteurenbeheer, krijgt u toegang tot Riskprotector-software. Gekoppeld aan uw boekhoudpakket, stelt dit programma u in staat om een aangepaste workflow in te stellen. Via het online dashboard heeft u direct zicht op openstaande facturen en worden passende acties ondernomen zodra een betaaltermijn verloopt. Dit leidt tot snellere betalingen.
Wat is debiteurenbeheer?
Debiteuren zijn klanten die nog niet betaald hebben. Onder debiteurenbeheer vallen alle activiteiten die een bedrijf onderneemt om ervoor te zorgen dat klanten hun facturen (op tijd) betalen. Dat begint al voor u de overeenkomst met uw klant sluit, bijvoorbeeld door goede algemene voorwaarden op te stellen, en eindigt als uw geld daadwerkelijk binnen is.
Wat zijn debiteuren ?
Debiteuren zijn kortgezegd klanten die u nog moeten betalen. In juridisch jargon wordt een debiteur ook wel een schuldenaar genoemd.
Hoe ziet een goede aanmaning eruit?
Een belangrijk onderdeel van goed debiteurenbeheer is het versturen van aanmaningen. Allereerst moet een aanmaning (bij particuliere klanten) voldoen aan wettelijke eisen, voordat u een incassobureau in kunt schakelen. Daarnaast kan een goede aanmaning uw debiteur sneller laten betalen.
Als u een incassotraject wilt starten moet u particuliere klanten altijd een laatste aanmaning sturen. Met deze zogenaamde 14-dagenbrief of WIK-brief geeft u uw debiteur nog 14 dagen de tijd om het openstaande bedrag te betalen (zonder bijkomende incassokosten). In deze aanmaning moet in ieder geval het volgende staan:
Dat de uiterste betalingstermijn is verstreken
Dat de klant nog 14 dagen heeft om het bedrag te voldoen
Dat u de zaak anders uit handen geeft aan een incassobureau als RIB Incasso
Hoe hoog de incassokosten in dat geval zijn
Er gelden verder geen wettelijke vereisten aan een aanmaning. Toch zijn er nog een aantal punten die belangrijk zijn te vermelden in de brief:
Het factuurnummer
De vervaldatum
Het verschuldigde bedrag
Klant- en ordernummer (als deze van toepassing zijn)
Wat als een debiteur failliet gaat?
Wanneer uw debiteur failliet gaat, zult u zich moeten wenden tot de curator. Dit is degene die het faillissement afhandelt en de schuldeisers uit de failliete boedel probeert uit te betalen. Partijen als de Belastingdienst hebben hierbij echter voorrang.
Om het risico dat u in zee gaat met een bedrijf dat op de fles gaat te verminderen, kunt u de financiële situatie van uw debiteur laten onderzoeken. Zo weet u voordat u een overeenkomst sluit hoe de afnemer van uw diensten of goederen er financieel voorstaat
Wat is een eigendomsvoorbehoud?
Een eigendomsvoorbehoud is een beding in de verkoopvoorwaarden. Het betekent dat de eigendom van een product dat u op rekening levert, pas op de nieuwe eigenaar overgaat als het aankoopbedrag is voldaan.
Zonder eigendomsvoorbehoud is dat niet het geval. Zodra de spullen geleverd zijn, is uw klant wettelijk gezien de eigenaar van deze goederen. Als uw afnemer failliet gaat voordat hij betaald heeft, kunt u uw spullen daardoor niet meer zomaar terughalen.
Met een eigendomsvoorbehoud kunt u niet betaald goederen die u geleverd heeft, wel weer opeisen als uw klant niet betaalt of failliet gaat.
Wat zijn debiteuren?
Hoe ziet een goede aanmaning eruit?
Wat als een debiteur failliet gaat?
Wat is een eigendomsvoorbehoud?
Contactgegevens
RIB incasso
Pittsburghstraat 21
3047 BL Rotterdam
Te bereiken op
+31 085 130 42 90
info@ribincasso.nl
www.ribincasso.nl